اخبار
معرفی سوپرسوکو Super SOCO TC موتورسیکلت برقی
July 2021
September 2020
➔BACK TO اخبارموتورسیکلت برقی
.
وارث عناصر کلاسیک منحصر به فرد Café Racer
* میل فرمان بلند
* چراغ جلوی گرد کلاسیک
* طراحی ایرودینامیک عالی
* زین قهوهای پهن و ضخیم
* صفحه سنجشگرهای گرد به سبک قدیم
حضور پررنگ
از دهه 50 و خیابان های لندن
تا جهان مدرن امروزی
وحشی زیبا
طراحی اختصاصی بدنه کلاس café racer برای راکبان خوش سلیقه
تعریفی جدید از سواری
موتورسیکلت برقی Super soco استانداردهای جدیدی در عرصه وسایل نقلیه برقی بنا نهاده است. موتور الکتریکی قدرتمند برند بوش با راندمان و کارایی بالا با واحد کنترل برداری (FOC)، که از تازه ترین نوآوری ها است، راندن این موتورسیکلت را آسان، راحت و دلپذیر ساخته است.
سوپرسوکو تی سی تولد مجدد یک موتور سیکلت کلاسیک دهه پنجاهی است و در عین حال، آغازگر دوران جدیدی برای وسایل نقلیه برقی می باشد.
با کیفیت ترین باتری لیتیومی جهان
سرعت بالای شارژ باتری
برای شارژ کردن باتری ها دو گزینه وجود دارد:
1. می توانید هر باتری را به طور جداگانه، و مستقیما با زدن آن به پریز برق شهری، شارژ کنید.
2. می توانید کابل شارژ اختصاصی Super SOCO را به پریز برق شهر زده و هر دو باتری را همزمان شارژ کنید.
فناوری شارژ این موتورسیکلت چنان متفاوت و پیشرفته است که با فقط 20 دقیقه شارژ کردن می توانید 20 تا 30 کیلومتر سواری کنید. شارژ کامل ممکن است تا از 5 تا 8 ساعت به طول بیانجامد. به خاطر دینامیک بودن فرایند شارژ، سلول های باتری از محافظت کافی برخوردارند و به این ترتیب هم چرخه عمر آنها افزایش می یابد و هم وقفه ای در عملکرد آن ها رخ نمی دهد.
صرفهجویی باورنکردنی در هزینه انرژی
پیمودن 160 با هزینه ای بسیار پایین
با توجه به اهمیت صرفه جویی در هزینههای انرژی، شارژ کامل هر دو باتری Super SOCO با هزینه ای بسیار پایین انجام می شود به صورتی که صرفهجویی حدود 12 برابر بیشتر از موتورهای بنزینی سبک متعارف است. البته تصمیم شما برای استفاده از Super SOCOفقط یک تصمیم اقتصادی نیست بلکه به محافظت از محیط زیست نیز کمک میکند.
گنجاندن دو باتری با جریانهای همسو برای انعطافپذیری و دامنۀ پیمایش بیشتر
برخلاف اغلب وسایل نقلیه برقی، از محفظۀ باتری بسیار بزرگ برای جادادن همزمان دو باتری استفاده می کند. با داشتن باتریهای دوبل، دامنۀ پیمایش دو برابر معادل 160 کیلومتر خواهیم داشت، در صورت تمایل به استفاده از فقط از یک باتری، دامنۀ پیمایش تا 80 کیلومتر خواهید داشت.
از بابت کیفیت باتری ها خیالتان راحت باشد
باتریهایی با فناوری نسل آینده
اغلب تولیدکنندهها درخصوص باتری زیادی صرفهجویی میکنند. اما در Super SOCO فقط از سلول های لیتیوم-یون 18650 برترین تولیکنندگان جهان یعنی سامسونگ، ال جی یا پاناسونیک استفاده میشود. این سلول ها که آزمون های UN38.3 را با موفقیت از سر گذرانده اند حتی پس از سال ها راندن و شارژ کردن همچنان عملکرد قوی شان را حفظ می کنند.
چیدمان خوب سلول ها
اینکه سلول ها در داخل پک باتری چه چیدمانی داشته باشند بسیار مهم است، زیرا لازم است با یکدیگر و به صورت یک مجموعه واحد کار کنند. وجود فاصله بیشتر میان آنها و فاصلۀ مختصر میان ردیفها، خنککنندگی بهتر انجام شده و عملکردی بهینه خواهیم داشت.
ایمنی فیزیکی بالا برای باتریها
محفظۀ مستحکم باتری سوپر سوکو از جنس آلومینیوم فوق سبک که در صنایع هواپیمایی کاربرد دارد استفاده می کند.
در نتیجه تقویت پوشش محافظ، پک های باتری Super SOCO به طور کامل در مقابل ضربه و لرزش محافظت شدند. نظیر این فناوری را در محصولات خودروسازهای پیشرو جهان نیز می بینیم. نه فقط لرزش های ناشی از ناهمواریهای جاده و خیابان، بلکه افتادن باتری از وسیله نقلیه و حتی تصادفها نیز پیش بینی شده و برایشان فکری شده است. در صورت خرابی و از کار افتادگی یک یا چند سلول، سلامت باتری به خطر نمی افتد. این یعنی آنکه منبع انرژی این موتورسیکلت برقی همواره صحیح و سالم باقی میماند و امنیت هنگام سواری را به بهترین شکل تامین می شود.
راحتی فوق العادۀ کار با باتری
حمل باتری که فقط 11 کیلوگرم وزن دارد آسان است و میتوان آن را از SOCOخارج کرده و به راحتی به جای دیگری انتقال داد. هر دو پک باتری در یک محفظۀ اختصاصی در کنار هم قرار دارند که می توان آنها را به راحتی و بدون صرف زمان از جای خود خارج کرد. به هیچ ابزاری هم نیاز نیست. دستگیره ارگنومیک آنها هم به راحتی کار میافزاید. زمانی که باتریها را به SOCOبرمیگردانند به طور خودکار در جایشان قلاب شده و برای ایمنی بیشتر قفل میشوند.
عملکرد خوب و سلامت باتری ها با BMS(سیستم مدیریت باتری)
محافظت تمام و کمال در مقابل تخلیۀ شارژ (دشارژ) بیش از حد، شارژ بیش از حد، اضافه جریان، اتصال کوتاه، و شرایط دمایی نامناسب، و همچنین متوازن کردن باتری، کارکردهای اصلی "سیستم مدیریت باتری" (BMS) میباشند.
"سیستم مدیریت باتری" (BMS) یک سیستم الکترونیکی است که عملکرد باتریهای شارژی را مدیریت میکند، به این صورت که نمیگذارد که باتری در خارج از محدوده عملیاتی ایمن کار کند. این سیستم بر وضعیت باتری نظارت میکند، دادههای مربوطه را محاسبه کرده و گزارش می دهد، محیط باتری را کنترل می کند و ... .
موارد تحت نظارت BMS عبارتند از: ولتاژها، دماها، وضعیت شارژ، وضعیت سلامت، وضعیت توان، وضعیت ایمنی، جریان خنککننده، جریان ورودی و خروجی باتری
یکی از کارکردهای BMS آن است که انرژی الکتریکیای که به هنگام ترمزگیری به دست آمده به باتری برمیگرداند.
در یک نگاه:
طول عمر: 5 سال
نرخ تبدیل انرژی: 92%
زمان شارژ سریع: 3 سرعت (به صورت آپشن)
حداکثر دامنه پیمایش با پک باتری اضافه: 160 کیلومتر
زمان شارژ کامل: 6 ساعت
سیکلهای شارژ: 600 بار
مغز متفکر موتورسیکلت
کنترلر برداری FOC
سوپرسوکو دائما سبک و رفتار رانندگی شما را بررسی می کند، با این هدف که میان دامنه پیمایش و عملکرد، موازنهای برقرار شود. "کنترل میدانی"، که به آن "مغز" وسایل نقلیه برقی نیز می گویند با توجه به میزان گاز دادن راکب متوجه توان درخواستی می شود و دادههای مربوطه را به اطلاعات هوشمندتر تبدیل میکند، سپس این اطلاعات را به چرخ انتقال می دهد. نتیجه کار واقعا تماشایی است: تجربه بهترین حالت رانندگی که فقط خود راکب به هنگام سواری لذت آن را درک خواهد کرد.
یک ارتباط دقیق و بدون مشکل میان کنترلر برداری FOC و ورژن 2.0 "سیستم عامل مدیریت موتورسیکلت" (BMOS 2.0) برقرار است. سیستم تعاملی هوشمند BMOS 2.0 ساخت خود شرکت است. کنترلر برداری FOC، با بهرهگیری از یک الگوریتم بسیار دقیق، توان خروجی را به میزان 10% و نرخ تبدیل انرژی را تا 92% افزایش میدهد.
چراغ جلو LED
چراغ هوشمند مدور LED شب را مثل روز روشن می کند. سنسورهای نوری، میزان روشنایی محیط اطراف را سنجیده و چراغ جلو را بسته به موقعیت، روشن یا خاموش می کند. به لطف رنگ سفید یکدست LED ، تابش چراغ ها از همیشه درخشان تر است.
چراغ راهنما با تمرکز نوری بسیار زیاد
طراحی منحنی و دودیرنگ
فن آورای جوشکاری فراصوت
استاندارد ایمنی اروپا
ضد آب و رطوبت
چراغ های LEDعقب یکپارچه
چراغ های LED عقب که از مدرنترین فناوری های روز استفاده می کند، متناسب با ظاهر کلاسیک مدل TC است. علت جذابیت نمای پشتی TC SOCO نیز همین است. چراغ حرکت، چراغ ترمز، چراغ پلاک با یکدیگر یکپارچه شده اند. این را نیز اضافه کنیم که چراغ عقب این موتورسیکلت در بازه یک زاویه 270 درجه قابل مشاهده است و به این ترتیب در شب به خوبی دیده میشوید.
پدال های قابل تنظیم شش حالتی
این پدال ها مطابق با اصول ارگونومیک و طرز نشستن سه-نقطهای طراحی شده اند و متناسب با شش شیوه رانندگی، شش حالت مختلف دارند.
پدال های ترک نشین
با طراحی زیبا و کیفیت عالی، راحتی و ایمنی ترک نشین را حفظ می کند و برای حرکت وسیله نقلیه نیز مزاحمتی ایجاد نمی کند.
زین بیونیک
این زین طراحی بیونیک دارد، به این معنا که در طراحی آن از بدن حشرات الهام گرفته شده است. از رنگهای طیف قهوهای برای چرم استفاده شده تا با هر چهار ترکیب رنگی بدنه متناسب باشد. داخل زین از جنس اسفنج فوم فشرده است و میتواند هوا را از خود عبور دهد. طراحی زین به گونه ای است که فشار وارد بر بدن را در نواحی مختلف توزیع کرده و مانع از خستگی زیاد راننده می شود.
طرز نشستن سه-نقطه ای با نسبت های طلایی
حتی رانندگی طولانی هم خستهکننده نخواهد بود
طرز نشستن سه-نقطهای، مطابق با استاندارد ارگونومی و نسبت طلایی است. با این طرز نشستن، کنترل موتورسیکلت آسان بوده و فشار وارد بر ستون فقرات به حداقل می رسد.
طرز نشستن سه-نقطهای و طرز نشستن دو-نقطهای، از اصطلاحات رایج در سوارکاری است. در نشستن سه-نقطهای، پاهای سوارکار در دو طرف اسب قرار میگیرند، نشیمنگاه سوارکار بر روی زین است و زاویهای که بالاتنه با خط عمود میسازد فقط 2 تا 3 درجه است. در نشستن دو-نقطهای، نشیمنگاه سوارکار بر روی زین نیست و بالاتنه به وضوح متمایل به جلو میباشد.
سیستم ترمز CBS
فاصله ای کوتاهتر تا توقف کامل موتورسیکلت
شاید گنجاندن چنین سیستمی در یک موتورسیکلت برقی زیاده روی باشد، اما در مورد Super SOCO TC چنین چیزی صادق نیست. این موتورسیکلت مجهز به سیستم ترمزگیری ترکیبی (CBS) دو-پیستونی هیدرولیک است، که با گرفتن ترمز عقب، ترمز جلو نیز گرفته می شود. سیستمی که شهرتش به مسابقات تراز بالای موتورسواری بر می گردد. این سیستم به شما امکان می دهد که در پیست های مسابقه و یا قبل از رسیدن به پیچ ها، و حتی زمانی که سطح راه خیس است، موتورسیکلت را به دقت مهار کنید. در چرخ جلو، وجود دیسک ترمز افشانه ای 240 میلی متری با کالیپرهای شناور دو- پیستونی، و در چرخ عقب، دیسک ترمز افشانه ای 180 میلی متری با کالیپرهای شناور تک-پیستونی، ترمزگیری مطمئن و موثر را در تمامی وضعیت ها تضمین میکند.
لوله روغن تفلونی و کفشک ترمز بزرگ به میزان چشمگیری عملکرد ترمز و واکنش سریع به هنگام ترمزگیری را بهبود می بخشد.
ضمنا باید به مخزن ذخیره روغن ترمز که بر روی میل فرمان جای گرفته نیز اشاره کرد.
پیشرانۀ بی صدا و پر قدرت
دیگر نه خبری از بوی بد اگزوز است، و نه تعویض روغن و صداهای ناجور. Super Soco TC مجهز به یک هابموتور سایز بزرگ 17 اینچی ساخت شرکت بوش است که در داخل چرخ عقب جای می گیرد. شرکت بوش، سازنده موتورهای الکتریکی با کیفیت بالا است که از شهرت جهانی برخوردار است. توان الکتریکی بدون کوچکترین تاخیر و بدون مکانیزم انتقال، مستقیما به چرخ منتقل می شود. حداکثر توان آن بیش از 2 کیلووات است. شتاب آن حتی از انجین های بنزینی متعارف هم بیشتر است. گشتاور قوی موتور، که مجهز به مگنت C35 میباشد، پشتوانه زاویه صعود بزرگ موتورسیکلت است. این پیشرانه به لحاظ مصرف انرژی نیز به صرفه بوده و راندمان بالایی دارد.
کنترل حالت های سواری
کنترل حالت های مختلف سواری (Driving Modes) با سیستم تناسبی سه سرعته می تواند نیازهای چندگانه کاربران را به هنگام رانندگی تامین کند.
حالت 1، برای صرفه جویی بیشتر در انرژی.
حالت 2، کارایی بهینه به لحاظ انرژی.
حالت 3، کارایی بالا
صفحه کیلومتر ترکیبی
با یک صفحه سنجشگرهای عقربهای ترکیبی دیجیتال و آنالوگ
صفحه سنجشگرهای Soco TC ترکیب کاملی است از فناوری روز و استایل قدیمی که به تقلید از حس و حال سرعتسنج عقربهای کلاسیک café racer طراحی و ساخته شده و طراحی بسیار ظریف، ساده و شیک دارد. در این مدل، عقربه کلاسیک و مکانیکی صفحه سنجشگرهای کلاس Café Racer به نحو عالی با فناوری الکترونیک LCD ترکیب شده است.